Aviatorii care au refuzat să moară

Lockheed.tristar.flying.arp

Un titlu care îți dă fiori, căci cel care susține că vede un spirit, posibil să aibe halucinații, dar când același spirit este văzut de mai mulți martori, șansa acestei posibilități este redusă. Când zeci de martori văd același spirit, posibilitatea dispare cu totul.

În noaptea de 29 decembrie 1972 un avion cu reacție de tip L-1011, ce făcea curse rugulate pentru compania Eastern Airliness Tristar, se îndrepta spre Miami, când s-a prăbușit în ținuturile mocirloase de la Florida Everglades. Au murit o sută de persoane, pasageri și membrii ai echipajului.
Cu două săptămâni în urmă o stewardeză care lucra pe ruta de navetă New York – Miami, le povestise colegilor ei, cum în cursul perioadei sale de vacanță, se trezise într-o noapte cu o bruscă impresie vizuală a unui avion L-1011 care apropiindu-se de Miami, survolând pe timp de noapte Everglades, se prăbușise în apele întunecate de dedesubt. Pe toată perioada acestei viziuni – care nu a depășit câteva secunde – putuse auzi foarte clar țipetele pasagerilor răniți, ce se înecau.

Miami-skyline-for-wikipedia-07-11-2007-by-tom-schaefer-miamitomFirește stewardesa era profund tulburată și a ajuns să creadă că, foarte curând, un zbor pe ruta de navetă avea să se dovedească a fi ultimul pentru ea, chiar a declarat că era convinsă că groaznicul eveniment avea să aibă loc în preajma Anului Nou – până când mai era o lună. Dar prietenii erau înclinați să atribuie reacția stewardesei, mai degrabă, obsesiei nervoase, decât unei reale premoniții. Au încercat cu toții să o liniștească, subliniindu-i faptul că marea majoritate a viselor nu se adeveresc și astfel, cea a cărei identitate nu a fost niciodată dezvăluită, s-a întors la slujba ei obișnuită sperând din tot sufletul că nu se va întâmpla nimic. Câteva călătorii au decurs fără nici un incident până în ziua de 29 decembrie, când stewardesei, atribuindu-se postul pe zborul 401, a simțit o reînnoită senzație rău-prevestitoare.
Spre ușurarea ei a fost scoasă din graficul de zbor, printr-o schimbare de personal de ultimă clipă. Și astfel, când în noaptea aceea avionul s-a prăbușit în mlaștinile Floridei, în zborul său spre Miami, singura persoană care prevăzuse catastrofa, nu s-a aflat printre victime.

Lockheed-L-1011-cockpit-with-Frank-Borman-and-Hanry-Baird-DeesDar acesta nu este singurul mister ce înconjoară prăbușirea avionului american.
Avea să urmeze un sir de evenimente și mai stranii. În primăvara anului 1993, printre echipajele avioanelor de linie au început să se răspândească povestiri ciudate. După câte se spunea, în carlingele Tristar-urilor, care lucrau pe aceeași rută cu avionul blestemat, se materializau vedenii spectrale, care purtau uniformele inconfundabile ale unor ofițeri de aviație.
Conducerea companiei temându-se de publicitatea nefavorabilă ce ar putea decurge din aceste zvonuri, a dat membrilor echipajelor ordin să păstreze pentru ei propriile experinețe. Cu toate astea zvonurile s-au împrăștiat din ce în ce mai mult. La un moment dat s-a atras atenția presei neavând încotro, au luat fenomenul în serios. Au început să-i chestioneze pe angajații care susțineau că erau martori oculari.
Cei care observaseră aparițiile le-au descris ca pe niște siluete dense, tridimensionale, cu o perfectă aparență de viață, care nu vorbeau niciodată, dar stăteau cu chipurile împietrite pe scaunul pilotului. În toate cazurile vedeniile au fost identificate ca fiind căpitanul Robert Loft și inginerul de aviație Don Repo, doi oameni care își pierduseră viața în accidentul zborului 401.
Identificările au fost confirmate chiar și de unii pasageri, care au declarat aparițiile lor asemănătoare cu fotografii ale celor doi bărbați, puse la dispoziție de companie.

Nici unul dintre acești martori n-a putut fi convins în nici un fel că ar fi avut halucinații. Din punctul lor de vedere, vedeniile (fantomele) existau, indiferent cine i-ar fi acuzat de minciună.
Este lesne de înțeles că este greu de crezut că e posibil ca spiritele să apară la altitudini de șase mile, în interiorul unei cabine de pilotaj, dintr-un avion modern. Părea ceva ce depășea limita rațională!
Totuși o persoană care s-a lăsat convinsă de adevărul zvonurilor a fost scriitorul John Fuller, ale cărui investigații au fost, în cele din urmă, publicate într-un bestseller intitulat The Ghost of Flight 401.
Pe Fuller l-a intrigat consecvența relatărilor prin care erau semnalate aparițiile.
Cercetând mai în profunzime manifestările semnalate, Fuller și-a dat seama de ceva ce le scăpase neobservat altor investigatori.
Vedenile nu apăreau numai pe un avion care parcurgea aceeași rută de zbor ca și aparatul prăbușit. Se manifestau mai des pe acele Tristar-uri la ale căror lucrări de reparații sau întreținere să folosiseră piese de rezervă salvate de pe epava zborului 401.
Fuler a tras concluzia că odată cu ele fuseseră transferate și unele elemente de energie psihică – forța vitală a două ființe omenești.
Asistat de cei trei piloți ai companiei Eastern Airliness, care erau ei înșiși spiritiști convinși și medii înzestrați cu har, Fuller a organizat o ședință destinată să ia legătura cu cei doi decedați.
În cartea lui, scriitorul Fuller, explică modul în care i-a ajutat ședința pe ei să înțeleagă starea de moarte și călătoria către nivelurile superioare de existență.
Spre acele lumi în care spiritiștii cred că sunt destinate să ajungă toate făpturile omenești după moartea lor fizică.
Mai târziu stafiile lui Loft și Repo au încetat să mai fie văzute la bordul avioanelor Tristar. Au plecat spre un alt loc mai bun, unde erau așteptați.
Cât despre compania Eastern Airliness, conducerea acesteia a dat dispoziții să se demonteze și să se distrugă toate piesele care fuseseră recuperate de pe avionul prăbușit.
Din rapoartele companiei reiese că, după ce din flota de avioane Tristar a fost înlăturată ultima piesă reciclată, nu s-au mai semnalat alte manifestări fantomatice.

Marcela Dumitrescu

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s